Supporthjälp vid din arbetsplats

Vi kan lösa ditt supportärende via skärmdelning. Du visar problemet på din datorskärm, som vi samtidigt ser. Vi får bättre förståelse för ditt problem och vi kan visa dig lösningen direkt. Vid skärmdelning använder vi programmet TeamViewer. Klicka på länken till TeamViewers hemsida där du väljer "Download QuickSupport" och sedan "Open/Kör".

Ladda ned TeamViewer här.


Mina Sidor - tillfälligt ur funktion

För tillfället fungerar dessvärre inte kundportalen "Mina Sidor" där du vanligtvis hittar information om supportärenden, rättningar i nya GEOSECMA-versioner samt har möjlighet att lämna önskemål om produktutveckling. Vi arbetar på en lösning och återkommer med ny information när sådan finns.


Aktuell info - Tips från supporten

Lantmäteriets GSD-Fastighetskarta ersätts med nya produkter den 1 oktober

Klicka här för ytterligare information och hur vi arbetar på en ny lösning för att stödja import av Lantmäteriets nya produkter till GEOSECMA for ArcGIS.

25 maj - För er som har GEOSECMA LVDB

Angående Trafikverkets nya version av NVDB-datakatalog (version 6.3.5) - se information här om hur detta påverkar er som har LVDB-modulen.

30 april - Åtgärd för störningar som påverkat GEOSECMA LVDB

Den 22 april identifierade vi att förändringar, avseende kommunikationen mellan GEOSECMA LVDB och Trafikverkets tjänster för datautbyte, resulterade i störningar för våra kunder med GEOSECMA LVDB. Den 30 april skickade vi ut information om lösning till samtliga kunder med GEOSECMA LVDB, läs mejl här

Lantmäteriet släppt ny version (3.0.0) av Lantmäteriets Direktåtkomsttjänst “Inskrivning Direkt” i mars 2021 – vad betyder det för dig som har GEOSECMA Fastighet?

Nyligen släppte Lantmäteriet en ny version av sin Direktåtkomsttjänst Inskrivning Direkt. Förändringarna i Lantmäteriets nya version av Inskrivning Direkt innehåller förändringar för ägarinformation och vissa attribut byter namn eller tas bort. Tidigare version av Inskrivning Direkt fungerar dock fortfarande och kommer fortsätta att fungera fram tills årsskiftet enligt vår information från myndigheten. Vår anpassning av GEOSECMA Fastighet är tillgänglig via GEOSECMA for ArcGIS 10.7.1 service pack 7.

För dig som använder Webbapplikationen för att hämta NVDB-data

Trafikverket har publicerat information om att nuvarande lösning för att logga in i NVDBs webbapplikation inte uppfyller säkerhetskraven. Mer info finns på NVDBs hemsida, se här.


När och hur når du oss?

Du kan kontakta vår supportpersonal helgfria vardagar kl. 08.00-17.00. Vi kan ge dig snabbare och bättre support om du beskriver ditt problem så utförligt som möjligt, vad du gjorde när det uppstod eller vad du egentligen tänkte utföra. Komplettera gärna med kopia på felmeddelande, felutskrifter, loggar etc.

Support

VI GER SUPPORT PÅ GEOSECMA

Du som kund har rätt till användningssupport under förutsättning att du har ett gällande supportavtal eller ett annat avtal där support ingår. Med användningssupport avses stöd i användning av – och felsökning – i våra produkter. 

Alla som jobbar på supporten är inte experter på allt, men kompetensen finns inom nära räckhåll. Supporten har även hjälp av utvecklarna som sitter vägg i vägg och  leveransavdelningen som har kunskap om hur ni som är kunder använder programmen.


Hjälpte informationen dig?
Kontakta mig
Tack för din synpunkt
Just nu har vi tekniska problem, försök gärna igen senare.