AKTUELL SUPPORTINFORMATION

Här publicerar vi aktuell information från supporten. Det kan exempelvis vara:

  • kända driftstörningar
  • tips och vägledning

ATT TÄNKA PÅ INFÖR INSTALLATION AV 10.5.1 SP4

För dig med GEOSECMA LVDB - förmedlas till den som arbetar med redigering av vägnätet i din kommun

Om ni arbetar med redigering av ert lokala vägnät och har checkat ut information från Trafikverket så MÅSTE dessa jobb/projekt avslutas och checkas in till Trafikverket före uppdatering till ny GEOSECMA-version. Annars kommer installationen inte att gå igenom och därför flyttas fram till nytt datum. Tänk på att göra detta i god tid för att kalkylera in både Trafikverkets handläggningstid och er egen korrigeringstid. Se releasehemsida


NÄR OCH HUR NÅR DU OSS?

Du kan kontakta vår supportpersonal helgfria vardagar kl. 08.00-17.00. Vi kan ge dig snabbare och bättre support om du beskriver ditt problem så utförligt som möjligt, vad du gjorde när det uppstod eller vad du egentligen tänkte utföra. Komplettera gärna med kopia på felmeddelande, felutskrifter, loggar etc.

Support

VI GER SUPPORT PÅ GEOSECMA

Du som kund har rätt till användningssupport under förutsättning att du har ett gällande supportavtal eller ett annat avtal där support ingår. Med användningssupport avses stöd i användning av – och felsökning – i våra produkter. 

Alla som jobbar på supporten är inte experter på allt, men kompetensen finns inom nära räckhåll. Supporten har även hjälp av utvecklarna som sitter vägg i vägg och  leveransavdelningen som har kunskap om hur ni som är kunder använder programmen.



SUPPORTHJÄLP VID DIN ARBETSPLATS

Vi kan lösa ditt supportärende via skärmdelning. Du visar problemet på din datorskärm, som vi samtidigt ser. Vi får bättre förståelse för ditt problem och vi kan visa dig lösningen direkt. Vid skärmdelning använder vi programmet TeamViewer. 

Starta TeamViewer här.

support, skärmdelning

Hjälpte informationen dig?
Kontakta mig
Tack för din synpunkt
Just nu har vi tekniska problem, försök gärna igen senare.