SUPPORTEN INFORMERAR

Här publicerar vi aktuell information från supporten. Det kan exempelvis vara:

  • kända driftstörningar
  • tips och vägledning

AKTUELL INFORMATION ELLER TIPS

5/6-2019 Påverkar dig med GEOSECMA DWG/DXF, Fastighet samt användare av webbens WMS-tjänster

Viktig information - vi har uppmärksammat ett par avvikelser i GEOSECMA-modulerna DWG/DXF och Fastighet samt WMS-tjänster i webben. Dessa är nu åtgärdade och tillgängliga från och med denna vecka (v. 23) som ett rättningspaket.

Klicka här för mer information om vad det innebär och vad du som kund behöver göra.

Kl: 14:43 16/5-2019 Påverkar dig med GEOSECMA LVDB

Avvikelse identifierad i Trafikverkets nya datakatalog för NVDB - I vårt uppdateringserbjudande för GEOSECMA for ArcGIS 10.5.1 SP5 kommunicerade vi att Trafikverket släppte en ny version av NVDB:s datakatalog den 8 maj. Datakatalogen används för kommunikation mellan NVDB och GEOSECMA LVDB.

De senaste dagarna har vi internt validerat den data vi har fått från Trafikverket. I samband med dessa kvalitetskontroller så har vi upptäckt att kommunikationen inte fungerar i enlighet med den information vi tidigare fått från Trafikverket. Vi har upptäckt att det finns avvikelse hur företeelsen ”Antal körfält” ska hanteras samt att en ny företeelse ”Antal körfält 2” tillkommit.

Klicka här för att se vad du som kund kan göra för att rätta felet

Ta gärna en titt på våra supportguider - senaste tiden har vi lagt till flera nya.


NÄR OCH HUR NÅR DU OSS?

Du kan kontakta vår supportpersonal helgfria vardagar kl. 08.00-17.00. Vi kan ge dig snabbare och bättre support om du beskriver ditt problem så utförligt som möjligt, vad du gjorde när det uppstod eller vad du egentligen tänkte utföra. Komplettera gärna med kopia på felmeddelande, felutskrifter, loggar etc.

Support

VI GER SUPPORT PÅ GEOSECMA

Du som kund har rätt till användningssupport under förutsättning att du har ett gällande supportavtal eller ett annat avtal där support ingår. Med användningssupport avses stöd i användning av – och felsökning – i våra produkter. 

Alla som jobbar på supporten är inte experter på allt, men kompetensen finns inom nära räckhåll. Supporten har även hjälp av utvecklarna som sitter vägg i vägg och  leveransavdelningen som har kunskap om hur ni som är kunder använder programmen.



SUPPORTHJÄLP VID DIN ARBETSPLATS

Vi kan lösa ditt supportärende via skärmdelning. Du visar problemet på din datorskärm, som vi samtidigt ser. Vi får bättre förståelse för ditt problem och vi kan visa dig lösningen direkt. Vid skärmdelning använder vi programmet TeamViewer. 

Starta TeamViewer här.

support, skärmdelning

Hjälpte informationen dig?
Kontakta mig
Tack för din synpunkt
Just nu har vi tekniska problem, försök gärna igen senare.